Strofe 6 van de moederintentie in de Mariakapel van de Nicolaaskerk in Valkenswaard zegt:
Ik droom …
dan word ik wakker
en ik wil mijn droom waarmaken.
Ik ga op weg …
… naar dat doel in de verte: Handel.
De Handelse processie
is niet alleen lopen
Onze Maria-bedevaart is een levende traditie,
die net als het leven zelf, steeds in beweging is.
We gaan te voet, lopend om op adem te komen,
onderweg zijn op het ritme van je hart.
Naar Handel gaan is meer dan een afstand afleggen.
Het is samen verder dragen wat je meebrengt.
Zo ontstaat er een unieke verbondenheid
die je alleen niet kunt ervaren.
Wees weer welkom. Ook dit jaar !

